Portfolio
Allround
Door ervaring in zowel de culturele sector als de datagedreven start-up wereld ben ik allround inzetbaar. Bekijk mijn werk hieronder.
Klant
DEN Kennisinstituut Cultuur & Digitale Transformatie
Periode
jun'22-jun'23
Managen team 2,5 fte. Nieuwe positionering, huisstijl en website. Opzet strategie, customer journey, campagnes, datametingen, content, mailflows, leadgenplan en onderzoek.
-
Van Gogh Museum
(sept '23-aug '24) Retail & licensing, (o.a. Pokémon), tentoonstellings- en always-on campagnes. Begeleiding pitch traject nieuw mediabureau. Optimalisatie huisstijl en merkverhaal voor uitrol in de organisatie.
-
ArtEZ University | UNESCO
(apr-jun '24) Strategisch en uitvoerbaar marketing & communicatie plan geschreven voor de ArtEZ UNESCO Chair in Issues Based Arts Education, Intercultural Dialogue and Social Cohesion.
-
Vattenfall
(jun‘20-apr‘22) Manager marketing & sales voor Powerpeers, een dochteronderneming van Vattenfall. (Her)opstart en optimalisatie van alle acquisitie, retentie en prolongatie activiteiten. Kanalen: online, rtv, branded content, influencer en telemarketing.
-
Better Together Agency
(jun-jul‘22) Creatief reclame bureau Better Together geholpen met het marketingplan voor hun klant Het Goois Natuurreservaat.
-
MediaLane producties
(mrt'20) Campagne uitwerking voor de musical 'Hello, Dolly!' en Ziggo concertenreeks 'Holland zingt Hazes'.
Foto: Roy Beusker, Annemieke vd Togt
-
Tropenmuseum
(apr'19-jan'20) Campagne concept en uitwerking expo ‘What a Genderful World’ en pop-up museum ‘Mijn Ritueel’.
-
Afrika Museum
(jun-sep'19) Campagne concept expo ‘Inspirerend Afrika’.
-
Marley Spoon
(sep‘17-jan‘19, vast) PR strategie en brand campagnes voor NL en BE. Influencer marketing opgezet en programma ontwikkeld voor het mediatrainen van medewerkers in EU, AU en VS. Buyer persona's opgesteld voor NL, BE, DE en AT.
Foto: Alex Freundorfer
-
DeLaMar Theater & Producties
(mrt-aug’17, vast) Marketing en PR activiteiten voor DeLaMar Theater en campagne voor ‘De Man van Je Leven’ van DeLaMar Producties.
Foto: Marcel van der Vlugt
-
Nationaal Museum van Wereldculturen
(2010-2017, vast) Als Brandmanager verantwoordelijk voor de marketing en PR activiteiten van het Tropenmuseum, Afrika Museum en Museum Volkenkunde. Projecten: Sixties, Body-Art, Boeddha, Rhythm&Roots, ZieZo Marokko, Zwart&Wit, Soulmade met Jasper Krabbé, Secret Love, Hiphop Museum, Good Hair Festival, Fashion Fest.
Foto: Sharon Jane