Campagne poster voor het evenement Hiphop Museum in het Tropenmuseum. Foto door Sharon Jane D.

Portfolio

Allround

Door ervaring in zowel de culturele sector als de datagedreven start-up wereld ben ik allround inzetbaar. Bekijk mijn werk hieronder.

Het nieuw ontworpen logo van DEN, Kennisinstituut Cultuur en Digitale Transformatie

Klant
DEN Kennisinstituut Cultuur & Digitale Transformatie

Periode
jun'22-jun'23

Managen team 2,5 fte. Nieuwe positionering, huisstijl en website. Opzet strategie, customer journey, campagnes, datametingen, content, mailflows, leadgenplan en onderzoek.

Nieuw ontworpen website voor DEN, Kennisinstituut Cultuur & Digitale Transformatie

  • Van Gogh Museum

    (sept '23-aug '24) Retail & licensing, (o.a. Pokémon), tentoonstellings- en always-on campagnes. Begeleiding pitch traject nieuw mediabureau. Optimalisatie huisstijl en merkverhaal voor uitrol in de organisatie.

  • ArtEZ University | UNESCO

    (apr-jun '24) Strategisch en uitvoerbaar marketing & communicatie plan geschreven voor de ArtEZ UNESCO Chair in Issues Based Arts Education, Intercultural Dialogue and Social Cohesion.

  • Vattenfall - Powerpeers - Campagne Samen Groene Stroom Delen

    Vattenfall

    (jun‘20-apr‘22) Manager marketing & sales voor Powerpeers, een dochteronderneming van Vattenfall. (Her)opstart en optimalisatie van alle acquisitie, retentie en prolongatie activiteiten. Kanalen: online, rtv, branded content, influencer en telemarketing.

  • Better Together Agency - Campagne Goois Natuurreservaat

    Better Together Agency

    (jun-jul‘22) Creatief reclame bureau Better Together geholpen met het marketingplan voor hun klant Het Goois Natuurreservaat.

  • Medialane - Hello Dolly - foto Roy Beusker & Annemieke van der Togt

    MediaLane producties

    (mrt'20) Campagne uitwerking voor de musical 'Hello, Dolly!' en Ziggo concertenreeks 'Holland zingt Hazes'.

    Foto: Roy Beusker, Annemieke vd Togt

  • Tropenmuseum - tentoonstelling What a Genderful World - campagne

    Tropenmuseum

    (apr'19-jan'20) Campagne concept en uitwerking expo ‘What a Genderful World’ en pop-up museum ‘Mijn Ritueel’.

  • Afrika Museum - Inspirerend Afrika - Campagne

    Afrika Museum

    (jun-sep'19) Campagne concept expo ‘Inspirerend Afrika’.

  • Marley Spoon - foto Alex Freundorfer

    Marley Spoon

    (sep‘17-jan‘19, vast) PR strategie en brand campagnes voor NL en BE. Influencer marketing opgezet en programma ontwikkeld voor het mediatrainen van medewerkers in EU, AU en VS. Buyer persona's opgesteld voor NL, BE, DE en AT.

    Foto: Alex Freundorfer

  • DeLaMar - De Man van Je Leven - foto Marcel van der Vlugt

    DeLaMar Theater & Producties

    (mrt-aug’17, vast) Marketing en PR activiteiten voor DeLaMar Theater en campagne voor ‘De Man van Je Leven’ van DeLaMar Producties.

    Foto: Marcel van der Vlugt

  • Nationaal Museum van Wereldculturen - Good Hair Festival - Foto: Sharon Jane

    Nationaal Museum van Wereldculturen

    (2010-2017, vast) Als Brandmanager verantwoordelijk voor de marketing en PR activiteiten van het Tropenmuseum, Afrika Museum en Museum Volkenkunde. Projecten: Sixties, Body-Art, Boeddha, Rhythm&Roots, ZieZo Marokko, Zwart&Wit, Soulmade met Jasper Krabbé, Secret Love, Hiphop Museum, Good Hair Festival, Fashion Fest.

    Foto: Sharon Jane

Gewerkt met

Marley Spoon, maaltijdbox
DeLaMar Theater
Better Together Agency
Medialane theater producent
Afrika Museum
Tropenmuseum
Vattenfall energieleverancier
Powerpeers, energieleverancier
Goois Natuurreservaat
DEN kennisinstituut cultuur en digitale transformatie